شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦
صفحه اصلی|کتابخانه دیجیتال|نقشه سایت|تماس با دانشگاه|روابط عمومي|دفتر نهاد رهبری|English کاربر گرامی؛ ورود شما را به پورتال دانشگاه علوم پزشکی بم خوش آمد میگوییم.
منو اصلی
لینک های مفید
پیوندها
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 830
 بازدید امروز : 810
 کل بازدید : 4329471
 بازدیدکنندگان آنلاين : 34
 زمان بازدید : 0/6094
طرح تحول و نوآوری در علوم پزشکی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

برای هر بسته ی طرح تحول در این دانشگاه یک کارگروه متشکل از اعضا هیات علمی و کارمندان دانشگاه به شرح جدول 1 تشکیل گردید.

 

جدول 1: لیست اسامی سرکارگروه های دانشگاه علوم پزشکی بم

بخش مربوطه

نام  بسته یا کارگروه

 

مسئول کارگروه

شماره تماس

ایمیل

دانشکده پزشکی

بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی

 

علیرضا ایزدی

09137564654

alirezaizadi81@yahoo.com

دانشکده پزشکی

ارتقاء نظام ارزیابی وآزمون های علوم پزشکی

سید مجتبی مرتضوی

09132909961

m.mortazavi756@gmail.com

دانشکده پرستاری

مسئول بسته های حرکت بسوی دانشگاه های نسل سوم

خانم خواجه پور

09131992048

M.khajehpoor25@gmail.com

دانشکده پرستاری

اعتلای اخلاق حرفه ای

خانم عسگری

09133967659

m_askarymahani@yahoo.com

دانشکده بهداشت

توسعه راهبردی هدفمند وماموریت گرای

بهزاد محمدی

09136170637

b.mohamadi@hotmail.com

دانشکده بهداشت

آموزش پاسخگو وعدالت محور

بهزاد محمدی

09136170637

b.mohamadi@hotmail.com

معاونت پژوهشی

مسئول ماموریت ویژه منطقه 8 آمایش، آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی

الهام امینی

09131440341

elham.amini62@gmail.com

پرستاری

توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی

 

 

کاظم نجفی

09178273805

najafikazem67@yahoo.com

آموزش مداوم

بسته توسعه وارتقاء زیرساخت های آموزش پزشکی

خانم اسما طاهری

09131460834

asmapourtaheri@yahoo.com

 

مرکز EDC

آمایش سرزمینی ماموریت گرایی تمرکزایی و ارتقا توانمندسازی دانشگاه ها

 

مهرداد خاتمی

09132405903

Mehrdad7khatami@gmail.com

مرکز EDC

بسته اعتبار بخشی

کاظم نجفی

09178273805

najafikazem67@yahoo.com

 

 

بعد از تشکیل کارگروه ها و نظام مند سازی آن ها به هر یک از کارگروه ها فعالیت ابلاغی از سوی وزارت خانه متبوع ارائه شد و کارگروه موظف به انجام فعالیت های مربوطه در زمان بندی تعیین شده گردیدند.

بعد برگزاری  30 جلسه در سطح دانشگاهی و دانشکده ای با فعالیت همه اعضا، عملکرد ارائه شده در ادامه به تفکیک هر بسته حاصل و شرح داده شدند و مستندات در سامانه برنامه عملیاتی hop وزرات بهداشت آپلود گردید.

در مجموع تا این تاریخ  که این گزارش خدمت شما ارسال می شود تمامی کارگروه ها فعالیت ها را به انجام رساندند.

در نهایت به طور خلاصه باید بگوییم که تمام فعالیت ابلاغی از سوی وزارت خانه کاملا انجام شده است و نوع مستندات بارگزاری شده در ادامه آورده شده اند.

 

ü  بسته مرجعیت علمی

 

1.     خبرگان دانشگاه           

احتراما به استحضار میرساند در پی ابلاغ تشکیل کمیته خبرگان علمی در دانشگاه از سوی وزارت متبوع، اقدام به تشکیل کمیته خبرگان علمی دانشگاه علوم پزشکی بم گردید که اعضای کمیته به شرح ذیل خدمت جنابعالی اعلام می گردد.

1-1.         کارگروه خبرگان علمی دانشگاه علوم پزشکی بم متشکل از اعضا زیر تشکیل شد

 

دکتر اصغر مکارم                                             ریاست دانشگاه

دکتر محمد رضا افلاطونیان                                معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه

دکتر  معصومه قاسمی                                       معاون آموزشی دانشگاه

محمد بنی اسدی                                            معاون توسعه دانشگاه

 

دکتر علی رادفر                                                ریاست دانشکده پزشکی    

منصور عرب                                                  ریاست دانشکده پرستاری

محمد احمدیان                                              ریاست دانشکده بهداشت

 مجتبی جعفری                                             مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی     

 

 

 

2.      طبق بررسی­ های واقع بینانه و بر اساس مطالعات و امکانات موجود و پس از مذاکرات مکرر و شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشگاه در حوزه مرجعیت علمی کارگروه به این نتیجه رسید که دانشگاه تازه تاسیس علوم پزشکی بم حیطه سرآمد چشمگیری ندارد لیکن قابلیت سرآمد شدن در حوزه های مختلف علمی از جمله لیشمانیوز را دارا می باشد و گام اول تدوین نقشه راه رسیدن به مرجعیت علمی به شرح ذیل می باشد:

 

2-1.         این کارگروه در جلسات آتی برای رسیدن به اهداف زیر تشکیل جلسه خواهد داد

ارسال نامه به رشته های سرآمد دانشگاه های منطقه 8 جهت تعیین فعالیت ها همچون کوریکولوم چشم دانشگاه زاهدان و کوریکولوم بهداشت دانشگاه کرمان

2-2.           در اولویت قرار دادن طرح های پژوهش در آموزش.

2-3.           کارگروه خبرکان در جلسات آتی تدوین آیین نامه ارتقاء ، ترفیع رتبه ، حمایت از انتخاب پژوهشگر برتر ، استاد نمونه را به گونه ای اصلاح نماید که مقالات به سمت بهبود کمی و کیفی باشد. (مقالات  scopusبه بالا باشد.)

2-4.           انتخاب کارشناس با روابط عمومی بالا و تعهد پذیر و آگاه به تمامی آیین نامه های دانشجویی از جمله استعداد درخشان دانشجویی انجمن های علمی پژوهش دانشجویی انجمن های علمی دانشجویی المپیادهای دانشجویی و فرهنگی جهت ارتقاء  دانشجویان برتر

2-5.           توانمندسازی اساتید از جمله تقویت زبان بین المللی (انگلیسی)، حمایت در زمینه شرکت در کارگاه های آموزشی جهت توانمندسازی و ارتقاء علمی (شامل تمامی افراد حوزه آموزش و پژوهش اعم از کارمندان و اعضاء هیئت علمی)، حمایت و و ارائه تسهیلات به اساتید که بتوانند در دوره های داخلی و خارجی شرکت کنند مشروط بر اینکه دانشگاه از این دوره ها نفعی در حوزه آموزشی و پژوهشی داشته باشد.

2-6.           تلاش در جهت تقویت زیر ساخت های فنی و مهارتی آموزش مجازی دانشگاه

2-7.           حمایت از همکاری های بین المللی از جمله  ایجاد تفاهم نامه های بین المللی و ارتباطات جهت انجام امور پژوهشی و دوره های آموزشی

2-8.           اصلاح آیین نامه های بین المللی جهت جذب حمایت های پژوهشی از کشورهای دیگر و برگزاری کارگاه مجازی با مدرسین خارجی (بین المللی) مشترک با کرمان

2-9.           سایت دانشگاه به صورت دو زبانه جزء شاخص ها می باشد.

2-10.      احتساب واحد آموزشی برای اساتیدی که در انجام پژوهش و آموزش دانشجویان را حمایت می کنند. (به عنوان آئین نامه)

2-11.      حمایت و تشویق اساتید نخبه از جمله اعطای پایه تشویقی و تدوین آیین نامه مشخص جهت تعیین اساتید نخبه که مورد حمایت بنیاد نخبگان نیز می باشند.

2-12.      حمایت از شرکت کنندگان  دارای مقاله در کنگره های ملی و بین المللی (به عنوان آئین نامۀ پژوهشی)

2-13.      ارسال نامه برای روسای دانشکده ها جهت یافتن حیطه های سرآمدی از دید روسا و اساتید دانشکده ها از طرف معاونت آموزشی

2-14.      تاکید بر فعالیت های پژوهشی اعضائ هیات علمی در لاین های تحقیقی

2-15.      بازدید توسط کارگروه نخبگان علمی جهت شناسایی  لاین های تحقیقی از چند مرکز پیشرو در زمینۀ مرجعیت علمی.

 

 

 

ü  بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی

 

1.      سایت دانشگاه به زبان انگلیسی اجرا شد

en.mubam.ac.ir

2.      برنامه های آموزشی و کوریکولوم های ترجمه شده در سایت دانشکده ها و دبیرخانه طرح تحول قرار گرفت:

لینک :

http://mubam.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=1674

http://mubam.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=1670

http://mubam.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=1671

 

 

3.      ثبت نام دانشگاه در سایت Education iran

 

ü  بسته ارتقاء نظام ارزیابی وآزمون های علوم پزشکی

1.      ایجاد زیر ساخت مرکز آزمون از جمله خرید تجهیزات لازم (سرور و سیستم کامپیوتری)

2.      آماده سازی فضای فیزیکی مرکز آزمون

3.      اعزام کارشناس جهت آموزش برگزاری آزمون های الکترونیک

 

ü بسته حرکت بسوی دانشگاه های نسل سوم

1.      پذیرش چند شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه

2.      اقدام در جهت عقد قرار داد (تفاهم نامه) جهت همکاری دانشکده بهداشت با صنایع خودرو سازی ارگ جدید

 

ü بسته اعتلای اخلاق حرفه ای

 

1.      شورای اخلاق دانشکاه تشکیل شد و ابلاع اعضا صادر گردید.

2.      کارگروه بسته اخلاق حرفه ای در دانشگاه تشکیل شد و جلساتی را برای نهادینه سازی اخلاق برگزار نمودند..

3.      کارگروه در جلسات مقرر نمودند که شورای اخلاق جلساتی را برای رسیدن به اهداف زیر برگزار نمایید:

3-1.  ترغیب اعضا هیئت علمی به طرح و اجرای پروپوزال های مشترک بین دانشکده ای و بین دانشگاهی در زمینه اخلاق پزشکی

3-2. طراحی پرسشنامه اخلاق حرفه ای توسط اعضا هیئت علمی  در مطالعات دانشگاه ,متناسب با فرهنگ بومی منطقه.

3-3. تشکیل کارگاه, همایش,سمینار آموزشی اخلاق حرفه ای برای اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی به منظور آشنایی در زمینه اخلاق و تعهد حرفه ای  وهمچنین قوانین و حقوق حرفه ای جامعه پزشکی

3-4. تشکیل کارگاه, همایش,سمینار آموزشی اخلاق حرفه ای برای کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به منظور آشنایی در زمینه اخلاق و تعهد حرفه ای 

3-5.  برای ارتقا سطح کارگاه های اخلاق حرفه ای مقرر شد از اساتید مجرب در این زمینه دعوت تا در کارگاه حضور یابند.

3-6. شرکت فعال کارگروه های دیگر دانشکده ها در کارگروه اعتلای اخلاق حرفه ای  به منظور بارش افکار و ارائه پیشنهادات راهبردی  بیشتر.

3-7. برگزاری دوره ای ژورنال کلاب در زمینه اخلاق پزشکی در جلسات کارگروه ها تمامی دانشکده ها

3-8. اطلاع رسانی در سطح دانشگاه در زمینه اخلاق حرفه ای

 

4.      کارگاه اخلاق در پژوهش در دانشگاه های کلان منطقه 8 به میزبانی دانشگاه بم با تدریس آقای دکتر نخعی از دانشگاه کرمان برگزار گردید.

5.      دوره ضیافت اندیشه با محوریت اخلاق علمی، ویژه اعضا هیات علمی بم در دانشگاه بم با تدریس آقای دکتر توکلی از دانشگاه تهران برگزار گردید.

 

ü بسته توسعه راهبردی هدفمند وماموریت گرای

1.      تشکیل کارگروه توسعه راهبردی هدفمند وماموریت گرای

2.      تدوین برنامه 5 ساله دانشگاه را برای رشته های مورد نیاز به شرح زیر:

2-1.           رشته ارشد پرستاری اورژانس

2-2.           رشته کاردانی مطالعات اعتیاد

3-      تدوین برنامه حمایت دانشگاه از اعضا هیات علمی که در دوره های مجازی کارشناسی ارشد شرکت کردند.

 

ü  بسته آموزش پاسخگو وعدالت محور

1.      تشکیل کارگروه آموزش پاسخگو و عدالت محور

2.      شروع بازنگری در نحوه برگزاری دروس و کوریکولوم ها در دانشگاه و تطبیق آن با نیازهای بومی منطقه.

3.      برگزاری جلسات مشترک با معاونت های بهداشتی و درمانی در تعیین نیاز های آموزشی و پژوهشی بومی و بازنگری در برنامه های درسی و رشته های موجود.

4.      تشویق دانشجویان برتر، دانشجویان حائز رتبه در آزمون علوم پایه و جشنواره های کشوری در سطح  دانشگاه.

 

ü  بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی

1.      کارگروه آموزش مجازی تشکیل گردید.

2.      برگزاری کارگاه آموزش مجازی توسط آقای  صرافی نژاد از دانشگاه علوم پزشکی کرمان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بم.

3.      آماده سازی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت برگزاری دوره های آموزش مجازی از جمله خرید 60 دستگاه سیستم رایانه ای.

4.      درخواست اتصال به  LMS وزارت متبوع جهت برگزاری دوره های آموزش مجازی.

5.      پیشنهاد و تشویق اعضای هیات علمی به تهیه بخشی از محتوای دروس بصورت الکترونیک از جمله : تهیه کلیپ آموزشی، تشکیل گروههای آموزشی در شبکه های اجتماعی ...

 

 

ü  بسته توسعه وارتقاء زیرساخت های آموزش پزشکی

1.      کارگروه توسعه وارتقاء زیرساخت های آموزش پزشکی تشکیل گردید.

2.      تدوین سند چشم انداز 5 ساله و 10 ساله توسط کارگروه

3.      تجهیز مرکز مهارت های بالینی جهت برگزاری آزمون ارزیابی صلاحیت های بالینی

4.      مستقل نمودن مرکز مهارت های بالینی از محیط آموزشی جهت توسعه و ارتقاء زیر ساخت های آموزش پزشکی

5.      ارتقاء سایت معاونت آموزشی و تکمیل نمودن وب سایت جهت دسترسی دانشجویان

6.      پیشنهاد و تشویق اعضای هیات علمی مبنی برآموزش  مهارتهای عملی دانشجویان در مرکز مهارتهای بالینی

7.      خرید کتابخانه دیجیتال جهت ارتقای زیرساخت های آموزش

8.      تدوین سند چشم انداز 5 ساله و 10 ساله معاونت آموزشی در جهت توسعه رشته ها و دانشکده ها به شرح ذیل:

 

 

1-رشته های مورد نظر دانشکده ها به تفکیک رشته های موجود و چشم انداز 5 ساله و 10 ساله

دانشکده پزشکی : رشته های موجود

ردیف

رشته

مقطع

1

پزشکی

دکترای حرفه ای

2

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی

3

علوم آزمایشگاهی

کاردانی

 

دانشکده پزشکی و پیراپزشکی : چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی ناپیوسته

 

دانشکده توانبخشی : چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

فیزیوتراپی

کارشناسی

2

ارتوپدی فنی

کارشناسی

3

کاردرمانی

کارشناسی

4

گفتاردرمانی

کارشناسی

 

دانشکده پرستاری و مامایی : رشته های موجود

ردیف

رشته

مقطع

1

پرستاری

کارشناسی

2

مامایی

کارشناسی

3

فوریت های پزشکی

کاردانی

4

اتاق عمل

کارشناسی

 

دانشکده پرستاری و مامایی : چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

پرستاری

کارشناسی ارشد

2

مامایی

کارشناسی ارشد

3

فوریت های پزشکی

کارشناسی ناپیوسته

4

مامایی

کارشناسی ناپیوسته

 

دانشکده بهداشت : رشته های موجود

ردیف

رشته

مقطع

1

بهداشت عمومی

کارشناسی

2

مهندسی بهداشت حرفه ای

کارشناسی

3

مهندسی بهداشت محیط

کارشناسی پیوسته

4

مهندسی بهداشت محیط

کارشناسی ناپیوسته

5

مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

کارشناسی

6

بهداشت عمومی (خانواده)

کاردانی

7

بهداشت عمومی(مبارزه با بیماریها)

کاردانی

8

بهداشت حرفه ای

کاردانی

 

دانشکده بهداشت : چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

سلامت دهان و دندان

کاردانی

2

بهداشت مواد غذایی

کارشناسی

3

بهداشت عمومی

کارشناسی ناپیوسته

 

دانشکده پزشکی : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

فیزیولوژی

کارشناسی ارشد

2

بیوشیمی

کارشناسی ارشد

3

آناتومی

کارشناسی ارشد

4

میکروب شناسی پزشکی

کارشناسی ارشد

5

داخلی

دستیاری

6

اطفال

دستیاری

7

زنان

دستیاری

 

دانشکده پیراپزشکی : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

هوشبری

کارشناسی

2

رادیولوژی

کارشناسی

3

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی

4

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی ناپیوسته

5

علوم آزمایشگاهی

کاردانی

 

دانشکده پرستاری و مامایی : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

پرستاری

PHD

 

دانشکده بهداشت : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

1

مهندسی بهداشت محیط

کارشناسی ارشد

2

مهندسی بهداشت حرفه ای

کارشناسی ارشد

3

آموزش بهداشت

کارشناس ارشد

9.       

2-ظرفیت پذیرش دانشجو به تفکیک جنسیت  در رشته دانشکده ها برا یچشم انداز 5 ساله و 10 ساله

دانشکده پزشکی و پیراپزشکی : چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی ناپیوسته

10

5

 

دانشکده توانبخشی : چشم انداز 5 ساله

 

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

فیزیوتراپی

کارشناسی

10

10

2

ارتوپدی فنی

کارشناسی

10

10

3

کاردرمانی

کارشناسی

10

10

4

گفتاردرمانی

کارشناسی

10

10

 

دانشکده پرستاری و مامایی : چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

پرستاری

کارشناسی  ارشد

3

3

2

مامایی

کارشناسی ارشد

6

-

3

فوریت های پزشکی

کارشناسی ناپیوسته

-

25

4

مامایی

کارشناسی ناپیوسته

25

-

 

دانشکده بهداشت :چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

سلامت دهان و دندان

کاردانی

10

10

2

بهداشت مواد غذایی

کارشناسی

10

10

3

بهداشت عمومی

کارشناسی ناپیوسته

10

10

 

دانشکده پزشکی : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

فیزیولوژی

کارشناسی ارشد

3

2

2

بیوشیمی

کارشناسی ارشد

3

2

3

آناتومی

کارشناسی ارشد

3

2

4

میکروب شناسی پزشکی

کارشناسی ارشد

3

2

5

داخلی

دستیاری

2

1

6

اطفال

دستیاری

2

1

7

زنان

دستیاری

2

1

 

دانشکده پیراپزشکی :چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

هوشبری

کارشناسی

9

6

2

رادیولوژی

کارشناسی

9

6

3

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی

20

20

4

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی ناپیوسته

10

10

5

علوم آزمایشگاهی

کاردانی

10

10

 

دانشکده پرستاری و مامایی : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

پرستاری

PHD

1

1

 

دانشکده بهداشت  : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

مقطع

ظرفیت

زن

مرد

1

مهندسی بهداشت محیط

کارشناسی  ارشد

3

3

2

مهندسی بهداشت حرفه ای

کارشناسی ارشد

3

3

3

آموزش بهداشت

کارشناسی ارشد

3

3

 

3-تعداد دانشجویان دانشکده ها به تفکیک جنسیت و رشته (تعداد موجود ، تعداد فارغ التحصیل شده)

دانشکده پزشکی

ردیف

رشته

مقطع

تعداد موجود

فارغ التحصیلان

زن

مرد

زن

مرد

1

پزشکی

دکترای حرفه ای

86

63

-

-

2

علوم آزمایشگاهی

کارشناسی

68

23

33

8

3

علوم آزمایشگاهی

کاردانی

15

 

-

 

               

 

دانشکده پرستاری و مامایی:

ردیف

رشته

مقطع

تعداد موجود

فارغ التحصیلان

زن

مرد

زن

مرد

1

پرستاری

کارشناسی

80

41

496

195

2

مامایی

کارشناسی

87

-

47

-

3

فوریت های پزشکی

کاردانی

-

50

-

42

4

اتاق عمل

کارشناسی

9

3

-

-

                 

 

دانشکده بهداشت:

ردیف

رشته

مقطع

تعداد موجود

فارغ التحصیلان

زن

مرد

زن

مرد

1

بهداشت عمومی

کارشناسی

58

3

12

3

2

بهداشت حرفه ای

کارشناسی

54

13

15

2

3

بهداشت محیط

کارشناسی

26

6

-

-

4

بهداشت محیط

کارشناسی نا پیوسته

21

14

27

15

5

مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

کارشناسی

43

17

14

6

6

بهداشت عمومی(خانواده)

کاردانی

13

-

-

-

7

بهداشت (مبارزه با بیماریها)

کاردانی

-

14

-

-

8

بهداشت حرفه ای

کاردانی

14

2

-

-

                 

 

4-ظرفیت هیات علمی به تفکیک رشته های دانشگاه

دانشکده پزشکی: چشم انداز 5 ساله

ردیف

رشته

استادیار

1

آناتومی

3

2

انگل شناسی

1

3

قارچ شناسی

1

4

ژنتیک

1

5

فرماکولوژی

1

6

هماتولوژی

1

7

ایمنی شناسی

1

8

پاتولوژی

2

9

ویروس شناسی

1

10

بافت شناسی

1

11

فیزیک پزشکی

1

12

فیزیولوژی

3

13

بیوشیمی

2

14

میکروب شناسی

2

 

دانشکده پزشکی : چشم انداز 10 ساله

ردیف

رشته

استادیار

دانشیار

1

فیزیولوژی

-

1

2

پاتولوژی

-

1

3

میکروب شناسی

-

1

4

بیوشیمی

-

1

5

داخلی

4

2

6

اطفال

4

2

7

زنان

4

2

8

عفونی

2

1

9

گوش و حلق و بینی

2

1

 

دانشکده پرستاری و مامایی: چشم انداز 5 و 10 ساله

ردیف

رشته

نیاز هیات علمی(نفر)

1

پرستاری و فوریت های پزشکی

5

2

مامایی

6

3

اتاق عمل

5

 

دانشکده بهداشت : چشم انداز 5 و 10 ساله

 

ردیف

گروه

رشته

تعداد (نفر)

1

بهداشت عمومی

دکتری آموزش بهداشت

 

1

دکتری اپیدمیولوژی

 

1

دکتری آمار حیاتی

1

2

بهداشت محیط

دکتری بهداشت محیط

4

3

بهداشت حرفه ای

دکتری بهداشت حرفه ای

4

 

مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

دکتری مدیریت خدمات بهداشتی

 

3

دکتری اقتصاد بهداشت

1

 

5-ظرفیت فضاهای آموزشی مشخص شود :

دانشکده پزشکی:

فضای آموزشی دانشکده:

5-1احداث حداقل 6 کلاس آموزشی در محل دانشکده پزشکی

5-2 آزمایشگاه تحقیقاتی شامل: آزمایشگاه تحقیقاتی بیوشیمی- آزمایشگاه تحقیقاتی هماتولوژی- آزمایشگاه تحقیقاتی میکروب- آزمایشگاه تحقیقاتی آناتومی- آزمایشگاه تحقیقاتی فیزیک هسته ای- آزمایشگاه تحقیقاتی سم شناسی- آزمایشگاه تحقیقاتی ملکولی

5-3 بخش اداری تحصیلات تکمیلی

5-4 احداث فضای اداری گروه آموزش پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی شامل : سالن-اتاق اداری-اتاق اساتید-اتاق ریاست-اتاق معاونت-بخش آموزش

5-5 احداث دانشکده دندانپزشکی

5-6 احداث دانشکده داروسازی

5-7 احداث دانشکده توانبخشی

5-8 تفکیک دانشکده پیراپزشکی: بخش آموزش و اداری

فضای بیمارستان:

5-9 بخش داخلی تخصصی بیمارستان شامل: سالن کنفرانس-درمانگاه-اتاق بایگانی-اتاق اساتید و پاویون- 2 عدد کلاس آموزشی-اتاق مدیر گروه-اتاق رییس بخش

5-10 بخش عفونی  بیمارستان شامل: سالن کنفرانس-درمانگاه-اتاق بایگانی-اتاق اساتید و پاویون- 2 عدد کلاس آموزشی-اتاق مدیر گروه-اتاق رییس بخش

5-11 بخش گوش ، حلق و بینی  بیمارستان شامل: سالن کنفرانس-درمانگاه-اتاق بایگانی-اتاق اساتید و پاویون- 2 عدد کلاس آموزشی-اتاق مدیر گروه-اتاق رییس بخش

 

فضای آزمایشگاهی بیمارستان:

توسعه آزمایشگاه بالینی و آسیب

توسعه رادیولوژی در بیمارستان مربوط به همه رشته های بالینی

 

دانشکده پرستاری و مامایی:

فضای اداری مورد نیاز

5 سال 700 متر مربع

10 سال 1200 متربع

فضای آموزشی مورد نیاز

5 سال 700 متر مربع 14 کلاس درس

10 سال 1000 مترمربع 20 کلاس درس

10.   

11.  دانشکده بهداشت:

12.  فضای آموزشی مورد نیاز

13.  5 و 10 سال آینده 5 کلاس درسی  هر کدام به مساحت 40 متر مربع

14.  4 آزمایشگاه هرکدام به مساحت 40 متر مربع

15.  فضای اداری مورد نیاز

16.  3 اتاق اداری هرکدام به مساحت 15 متر مربع

17.   

18.  6-در مورد کتابخانه مشخص شود ظرفیت کتابخانه تخصصی دانشکده ها چه مقدار باشد و ظرفیت کتابخانه مرکزی مشخص گردد:

19.  دانشکده پزشکی

20.  کتابخانه دانشکده  به مساحت

21.  کتابخانه بیمارستان به مساحت

22.   

23.  دانشکده پرستاری و مامایی

24.  کتابخانه دانشکده 200 متر مربع

25.  کتابخانه مرکزی 500 مترمربع

26.   

27.  دانشکده بهداشت

28.  تریحا" کلیه کتابهای مرتبط به داخل دانشکده بهداشت منتق شوند و از هر کدام یک جلد در کتابخانه مرکزی مستقر شود فضای مورد نیاز برای این امر 150 مترمربع میباشد.

 

 

 

 

ü  بسته آمایش سرزمینی ماموریت گرایی تمرکزایی و ارتقا توانمندسازی دانشگاه ها

1.      کارگروه آمایش سرزمینی ماموریت گرایی تمرکزایی و ارتقا توانمندسازی دانشگاه ها تشکیل گردید.

2.      تدوین سند چشم انداز 5 ساله و 10 ساله توسط کارگروه

3.      تاسیس رشته های کاردانی بومی با توجه به نیاز منطقه

4.      پیگیری جهت تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان ریگان

5.      پیگیری جهت تاسیس دانشکده دندانپزشکی و داروسازی با توجه به امکانات موجود و نیاز مبرم به نیروی آموزش دیده در سطح منطقه

6.      عقد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی جهت تبادل همکاری و امکانات

7.      عقدتفاهم نامه با دانشگاه علوم بهزیستی تهران جهت تبادل همکاری و امکانات

8.      پیشنهاد و پیگیری جهت تبدیل بیمارستان افلاطونیان (بخش خصوصی) به بیمارستان جامع زنان

 

ü  بسته اعتبار بخشی

1.      کارگروه اعتبار بخشی تعیین و ابلاغ آن ها صادر شد.

2.      خودارزیابی موسسه ای و بیمارستان بر اساس سنجه ها استاندارد انجام شد.

3.      کارگروه خودازریابی برون دانشگاهی تشکیل گردید.

4.      خود ارزیابی درون موسسه ای و رفع نقص  انجام شد.

 

 

 

 

من الله توفیق

 

 

 

 تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهرستان بم می باشد