يکشنبه ٠١ مرداد ١٣٩٦
صفحه اصلی|کتابخانه دیجیتال|نقشه سایت|تماس با دانشگاه|روابط عمومي|دفتر نهاد رهبری|English کاربر گرامی؛ ورود شما را به پورتال دانشگاه علوم پزشکی بم خوش آمد میگوییم.
منو اصلی
لینک های مفید
پیوندها
 
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 312
 بازدید امروز : 1435
 کل بازدید : 3746367
 بازدیدکنندگان آنلاين : 8
 زمان بازدید : 0/8438
معرفی معاونت

 

 

 

 

سرکارخانم دکتر معصومه قاسمی

سمت : معاون آموزشی

مدرک تحصیلی : دکتری تخصصی

مرتبه علمی : استادیار

تخصص :  کودکان و نوزادان

شماره تماس :44219248-034

پست الکترونیک :Dr.ghassemi@mubam.ac.ir

ساعت ملاقات :

اعضاء محترم هیات علمی  چهارشنبه ساعت 13-12

دانشجویان ساعت 13-12

شرح وظایف :

شرح وظايف معاون آموزشي

 

معاونت آموزشي دانشگاه عهده دار انجام و نظارت ستادي كليه امور آموزشي دانشگاه مي باشد كه عمده ترين وظايف آن به شرح زير است: 

1- برنامه ريزي، تهيه و تنظيم اصول كلي برنامه هاي آموزشي و ارايه خط مشي سياست هاي آموزشي به هيأت رئيسه دانشگاه و نظارت بر حسن اجراي آنها پس از تصويب    

2- مطالعه و بررسي آيين نامه هاي آموزشي و ارائه پيشنهادات لازم به شوراي آموزشي دانشگاه و شوراي عالي برنامه ريزي براي باز نگري و بهبود آنها   

3- ارزشيابي و ارزيابي مستمر وضعيت دانشجويان و مطالعه و اتخاذ تصميم درباره مسائل آموزشي دانشجويان از لحاظ پيشرفت هاي علمي و عملي آنان و ارائه گزارشات لازم به رئيس دانشگاه   

4- رسيدگي به برنامه هاي آموزشي دانشگاه و اظهارنظر در مورد تغيير يا توسعه آنها   

5- بررسي و اظهارنظر در خصوص راه اندازي رشته ها و گروه هاي آموزشي جديد مصوب و نيز دوره هاي جديد تحصيلات تكميلي دانشگاه متناسب با نياز   

6-بررسي و اظهارنظر در خصوص راه اندازي رشته هاي جديد غيرمصوب و ارائه پيشنهادات لازم به شوراي عالي برنامه ريزي براي تصويب آنها    

7-برنامه ريزي براي دانشجويان ممتاز و استعدادهاي درخشان به منظور استفاده هرچه بهتر از آيين نامه مربوط 

8-نظارت بر مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي(EDC) و اداره كل آموزش در جهت اجراي برنامه هاي آموزشي ،و ارتقاء كيفيت آموزش   

9-- تشكيل شوراي آموزشي و كميسيون بررسي موارد خاص دانشگاه و تهيه دستور جلسات و ابلاغ مصوبات جهت اجرا    

10- تشكيل كميسيون نقل وانتقالات دانشگاه و تهيه دستور جلسات و صورتجلسات آن   

11- نظارت بر دايره امتحانات دانشگاه و نظارت بر برگزاري صحيح و سالم امتحانات   

12- برقراري ارتباط با ساير دانشگاه ها و موسسات آموزشي در داخل به منظور انجام مبادلات دانشجويي و آموزشي و همچنين دانش آموختگان   

13- انجام تمهيدات لازم جهت پذیرش دانشجو در  كارشناسي پيوسته و كارداني علوم پزشكي و كارشناسي ناپيوسته و  دکتری حرفه ای بررسي و انجام مكاتبات لازم جهت پذيرفته  شدگان

 14- بررسي پرونده دانش آموختگان در  دكتري حرفه اي، كارشناسي ناپيوسته و پيوسته و كارداني رشته هاي تحصيلي كه در اين دانشگاه موجود مي باشد. پاسخ به هرگونه مكاتبه درخصوص دانش آموختگان به موسسات و ارگانهاي دولتي و موسسات آموزشي داخل و خارج از كشوربراساس مقررات آموزشي     

15- بررسي كيفيت آموزشي در دانشگاه و ارزيابي عملكرد آموزشي اعضاي هيأت علمي و مديران آموزشي واحدهاي مختلف و اعلام نتيجه ارزيابي ها جهت بهبود كيفيت آموزشي و ارائه آن به شوراي دانشگاه   

16- نظارت بر اجراي مقررات و آيين نامه هاي آموزشي، از طريق دفتر نظارت و ارزيابي آموزش دانشگاه    

17- حصول اطمينان از حسن اجراي وظايف واحدهاي تابعه، از طريق اعمال نظارت مستقيم بر كار آنها و نيز ايجاد هماهنگي بين آن واحدها   

18- اصلاح روش هاي كيفيتي تدريس و فراهم نمودن زمينه مناسب به منظور ايجاد خلاقيت و نوآوري در آموزش   

19- استفاده از نرم افزارهاي جديد و پيشرفته رايانه اي در فرآيندهاي آموزشي     

20- برگزاري كارگاه هاي آموزشي متناسب با نياز اساتيد    

21- نظارت بر حسن اجراي برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي هر دانشكده و ارزيابي آن و ارائه گزارش لازم به هيأت رئيسه    

22- ايجاد زمينه رشد و توسعه انفورماتيك و خدمات رايانه اي امور آموزشي جهت پيشبرد اهداف آموزشي    

23- مكانيزه نمودن فعاليت هاي خدمات آموزشي در حوزه ستادي و دانشكده هاي تابعه     

24- فراهم نمودن نيازهاي سخت افزاري در گروه هاي آموزشي دانشكده هاي تابعه جهت استفاده از نرم افزارهاي اختصاصي و دسترسي به اينترنت و ساير بانكهاي اطلاعاتي مرتبط     

25- انجام بررسي هاي لازم در زمينه تغيير يا توسعه برنامه هاي درسي و تطبيق برنامه ها با نيازهاي علمي پزشكي و اقتصادي كشور   

26- ارتقاي دانش و مهارت هاي اعضاي محترم هيأت علمي با برگزاري كارگاه هاي متعدد روش تدريس، روش تحقيق، ارزشيابي، طب باليني، 

27 - اعزام اعضاي هيأت علمي به بورس هاي داخل و خارج از كشور جهت تقويت بنيه علمي كادر آموزشي و اصلاح هرم مرتبه علمي اعضاء هيأت علمي دانشگاه    

28- برگزاري كارگاه هاي آموزشي جهت گروه هاي مختلف باليني به منظور توسعه و بازنگري طراحي آموزش باليني   

29- دستور تهيه تقويم آموزشي دانشگاه و ابلاغ آن به دانشكده ها

30- مطالعه و اتخاذ تصميم در جهت ارتقاء كيفيت آموزشي دانشگاه و پيشنهاد اصول اجرايي در اين زمينه   

31- هدايت و نظارت بر شوراي  آموزشی ،كميسيون موارد خاص، ستاد شاهد و ايثارگر و شوراي آموزش مداوم دانشگاه   

32- فعاليت در شوراهاي دانشگاه (هيأت رئيسه، شوراي دانشگاه، شوراي پژوهشي، شوراي انتشارات و ...،) و كميته هاي مختلف دانشگاه (ارتقاي كيفيت، مرگ و مير مادران و ...)    

33- اتخاذ تصميم در مورد طرح تمام وقتي اعضاي هيأت علمي آموزشي و كاركنان دانشگاه     

34- تعيين وظايف هيأت علمي و هماهنگ ساختن زمان تدريس و تحقيق و خدمات در دانشگاه    36- تعريف فرايندي فعاليت هاي آموزشي در جهت شفاف سازي اين فعاليت ها    

35- راهنمايي و ارايه مشاوره به دانشجويان

 

 

 

 

 تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهرستان بم می باشد