پنج شنبه ٢٨ تير ١٣٩٧
رياست|فرم نظر سنجی|دانشکده ها|معاونت ها|تماس با دانشگاه|روابط عمومي|دفتر نهاد رهبری|English 18 اردیبهشت روز جهانی تالاسمی گرامی باد. با انجام آزمایش ساده خون قبل از تدارک مراسم ازدواج در پیشگیری از به دنیا آمدن کودک مبتلا به تالاسمی سهیم شوید.
منو اصلی
لینک های مفید
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 1066
 بازدید امروز : 4784
 کل بازدید : 5588321
 بازدیدکنندگان آنلاين : 11
 زمان بازدید : 0/3281
معرفی معاونت

 

 

 

 

سرکارخانم دکتر معصومه قاسمی

سمت : معاون آموزشی

مدرک تحصیلی : دکتری تخصصی

مرتبه علمی : استادیار

تخصص :  کودکان و نوزادان

شماره تماس :44219248-034

پست الکترونیک :Dr.ghassemi@mubam.ac.ir

ساعت ملاقات :

اعضاء محترم هیات علمی  چهارشنبه ساعت 13-12

دانشجویان ساعت 13-12

شرح وظایف :

شرح وظايف معاون آموزشي

 

معاونت آموزشي دانشگاه عهده دار انجام و نظارت ستادي كليه امور آموزشي دانشگاه مي باشد كه عمده ترين وظايف آن به شرح زير است: 

1- برنامه ريزي، تهيه و تنظيم اصول كلي برنامه هاي آموزشي و ارايه خط مشي سياست هاي آموزشي به هيأت رئيسه دانشگاه و نظارت بر حسن اجراي آنها پس از تصويب    

2- مطالعه و بررسي آيين نامه هاي آموزشي و ارائه پيشنهادات لازم به شوراي آموزشي دانشگاه و شوراي عالي برنامه ريزي براي باز نگري و بهبود آنها   

3- ارزشيابي و ارزيابي مستمر وضعيت دانشجويان و مطالعه و اتخاذ تصميم درباره مسائل آموزشي دانشجويان از لحاظ پيشرفت هاي علمي و عملي آنان و ارائه گزارشات لازم به رئيس دانشگاه   

4- رسيدگي به برنامه هاي آموزشي دانشگاه و اظهارنظر در مورد تغيير يا توسعه آنها   

5- بررسي و اظهارنظر در خصوص راه اندازي رشته ها و گروه هاي آموزشي جديد مصوب و نيز دوره هاي جديد تحصيلات تكميلي دانشگاه متناسب با نياز   

6-بررسي و اظهارنظر در خصوص راه اندازي رشته هاي جديد غيرمصوب و ارائه پيشنهادات لازم به شوراي عالي برنامه ريزي براي تصويب آنها    

7-برنامه ريزي براي دانشجويان ممتاز و استعدادهاي درخشان به منظور استفاده هرچه بهتر از آيين نامه مربوط 

8-نظارت بر مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي(EDC) و اداره كل آموزش در جهت اجراي برنامه هاي آموزشي ،و ارتقاء كيفيت آموزش   

9-- تشكيل شوراي آموزشي و كميسيون بررسي موارد خاص دانشگاه و تهيه دستور جلسات و ابلاغ مصوبات جهت اجرا    

10- تشكيل كميسيون نقل وانتقالات دانشگاه و تهيه دستور جلسات و صورتجلسات آن   

11- نظارت بر دايره امتحانات دانشگاه و نظارت بر برگزاري صحيح و سالم امتحانات   

12- برقراري ارتباط با ساير دانشگاه ها و موسسات آموزشي در داخل به منظور انجام مبادلات دانشجويي و آموزشي و همچنين دانش آموختگان   

13- انجام تمهيدات لازم جهت پذیرش دانشجو در  كارشناسي پيوسته و كارداني علوم پزشكي و كارشناسي ناپيوسته و  دکتری حرفه ای بررسي و انجام مكاتبات لازم جهت پذيرفته  شدگان

 14- بررسي پرونده دانش آموختگان در  دكتري حرفه اي، كارشناسي ناپيوسته و پيوسته و كارداني رشته هاي تحصيلي كه در اين دانشگاه موجود مي باشد. پاسخ به هرگونه مكاتبه درخصوص دانش آموختگان به موسسات و ارگانهاي دولتي و موسسات آموزشي داخل و خارج از كشوربراساس مقررات آموزشي     

15- بررسي كيفيت آموزشي در دانشگاه و ارزيابي عملكرد آموزشي اعضاي هيأت علمي و مديران آموزشي واحدهاي مختلف و اعلام نتيجه ارزيابي ها جهت بهبود كيفيت آموزشي و ارائه آن به شوراي دانشگاه   

16- نظارت بر اجراي مقررات و آيين نامه هاي آموزشي، از طريق دفتر نظارت و ارزيابي آموزش دانشگاه    

17- حصول اطمينان از حسن اجراي وظايف واحدهاي تابعه، از طريق اعمال نظارت مستقيم بر كار آنها و نيز ايجاد هماهنگي بين آن واحدها   

18- اصلاح روش هاي كيفيتي تدريس و فراهم نمودن زمينه مناسب به منظور ايجاد خلاقيت و نوآوري در آموزش   

19- استفاده از نرم افزارهاي جديد و پيشرفته رايانه اي در فرآيندهاي آموزشي     

20- برگزاري كارگاه هاي آموزشي متناسب با نياز اساتيد    

21- نظارت بر حسن اجراي برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي هر دانشكده و ارزيابي آن و ارائه گزارش لازم به هيأت رئيسه    

22- ايجاد زمينه رشد و توسعه انفورماتيك و خدمات رايانه اي امور آموزشي جهت پيشبرد اهداف آموزشي    

23- مكانيزه نمودن فعاليت هاي خدمات آموزشي در حوزه ستادي و دانشكده هاي تابعه     

24- فراهم نمودن نيازهاي سخت افزاري در گروه هاي آموزشي دانشكده هاي تابعه جهت استفاده از نرم افزارهاي اختصاصي و دسترسي به اينترنت و ساير بانكهاي اطلاعاتي مرتبط     

25- انجام بررسي هاي لازم در زمينه تغيير يا توسعه برنامه هاي درسي و تطبيق برنامه ها با نيازهاي علمي پزشكي و اقتصادي كشور   

26- ارتقاي دانش و مهارت هاي اعضاي محترم هيأت علمي با برگزاري كارگاه هاي متعدد روش تدريس، روش تحقيق، ارزشيابي، طب باليني، 

27 - اعزام اعضاي هيأت علمي به بورس هاي داخل و خارج از كشور جهت تقويت بنيه علمي كادر آموزشي و اصلاح هرم مرتبه علمي اعضاء هيأت علمي دانشگاه    

28- برگزاري كارگاه هاي آموزشي جهت گروه هاي مختلف باليني به منظور توسعه و بازنگري طراحي آموزش باليني   

29- دستور تهيه تقويم آموزشي دانشگاه و ابلاغ آن به دانشكده ها

30- مطالعه و اتخاذ تصميم در جهت ارتقاء كيفيت آموزشي دانشگاه و پيشنهاد اصول اجرايي در اين زمينه   

31- هدايت و نظارت بر شوراي  آموزشی ،كميسيون موارد خاص، ستاد شاهد و ايثارگر و شوراي آموزش مداوم دانشگاه   

32- فعاليت در شوراهاي دانشگاه (هيأت رئيسه، شوراي دانشگاه، شوراي پژوهشي، شوراي انتشارات و ...،) و كميته هاي مختلف دانشگاه (ارتقاي كيفيت، مرگ و مير مادران و ...)    

33- اتخاذ تصميم در مورد طرح تمام وقتي اعضاي هيأت علمي آموزشي و كاركنان دانشگاه     

34- تعيين وظايف هيأت علمي و هماهنگ ساختن زمان تدريس و تحقيق و خدمات در دانشگاه    36- تعريف فرايندي فعاليت هاي آموزشي در جهت شفاف سازي اين فعاليت ها    

35- راهنمايي و ارايه مشاوره به دانشجويان

 

 

 

 

 تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهرستان بم می باشد