1- حراست پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه اداری 2- وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف 3- نقش حراست در پیشگیری از وقوع تخلف ها 4- جلوگیری از بروز انواع فساد در سیستم اداری 5- حفظ سلامت مدیزیت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم 6- تعیین صلاحیت پرسنل در پستهای مدیریتی طبق دستورالعملهای مربوطه 7- حفاظت از اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده 8- ارائه مشاوره امنیتی به سطوح مدیریتی 9- طبقه بندی و کنترل تاسیسات و اماکن دستگاه 10- شناسائی عوامل و عناصر ایجاد کننده نارضایتی 11- پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی 12- تدوین دستوالعملهای حفاظتی |