ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، به اطلاع میرسانیم که فرآیند ثبتنام دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی بم به صورت اینترنتی و حضوری انجام میگردد...
بسمه تعالی
اطلاعیه ثبت نام
قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، بهار علم و معرفت به دانشجویان عزیز به اطلاع می رساند فرآیند ثبت نام دانشجویان جدید الورود سال تحصیلی۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی بم اعم از ورودی مهر و بهمن به صورت اینترنتی و حضوری انجام می گردد، خواهشمند است به نکات ذیل توجه فرمائید:
عدم ثبت نام دانشجویان اعم از ورودی مهر یا بهمن در موعد مقرر به منزله انصراف می باشد.
هر گونه نقل و انتقال دانشجویان از دانشگاه بم ممنوع می باشد.
زمان ثبت نام اینترنتی
سه شنبه 1403/07/24 ساعت ۱۱ لغایت جمعه 1403/07/27 در سامانه hamava.mubam.ac.ir/CAS
زمان ثبت نام حضوری
شنبه 1403/07/28 دانشکده بهداشت(رشته های مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی)
یکشنبه 1403/07/29 دانشکده پرستاری (رشته های فوریت های پزشکی، تکنولوژی اتاق عمل، پرستاری، مامایی)
دوشنبه 1403/07/30 دانشکده پزشکی(رشته های پزشکی و علوم آزمایشگاهی)
مکان ثبت نام حضوری: بلوار خلیج فارس، ابتدای جاده بم کرمان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم، دانشکده پرستاری
- ثبت نام اینترنتی دانشجویان جدید الورود
نحوه ثبت نام: با مراجعه به سامانه جامع آموزش به آدرسHamava.mubam.ac.ir/cas نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمائید.
- نام کاربری و رمز در زمان ثبت اینترنتی کد ملی می باشد.
- مدارک اسکن شده باید کاملاً دقیق، واضح و خوانا با فرمت JPG یا ZIP باشد.
- در زمان ثبت نام اطلاعات بصورت دقیق تکمیل گردد، مسئولیت صحت و سقم اطلاعات وارد شده بر عهده دانشجو می باشد.
شماره تماس ۰۳۴۴۴۳۴۵۴۱۵
- مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی و حضوری
- اسکن تمام صفحات شناسنامه (اصل و کپی تمام صفحات در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن کارت ملی پشت و رو (اصل و کپی در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- عکس۴×۳ زمینه سفید پشت نویسی شده که در سال جاری گرفته شده باشد. ( ۸ قطعه عکس در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت (ویژه آقایان) (اصل و کپی کارت در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن اصل ریز نمرات پیش دانشگاهی و متوسطه با تمبر، مهر و عکس- نظام آموزشی سالی واحدی/ترمی واحدی(اصل ریزنمرات در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن اصل یا گواهی موقت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با مهر آموزش و پرورش محل صدور مدرک- نظام آموزشی سالی واحدی/ترمی واحدی (اصل مدرک در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن اصل یا گواهی موقت دیپلم با مهر آموزش و پرورش محل صدور مدرک (نظام آموزشی ۳-۳-۶) (اصل مدرک در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن فرم ۶۰۲ سوابق تحصیلی با مهر و امضا - (نظام آموزشی ۳-۳-۶) (اصل فرم در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش(نظام آموزشی ۳-۳-۶) و دارای تمبر(اصل کارنامه در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- اسکن اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگی دوره کاردانی یا کارشناسی و یا معادل آن(چنانچه دانش آموخته رشته های آموزش پزشکی باشد پایان طرح الزامیست).(اصل مدرک در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- دارندگان مدرک حوزوی بایستی موافقت رسمی و بدون قید و شرط مدیریت حوزه های علمیه را در زمان ثبت نام حضوری ارائه نمایند.
- کارمندان دولت بایستی اصل حکم مرخصی سالانه و یا موافقت رسمی بدون قید وشرط را در زمان ثبت نام حضوری ارائه نمایند.
- درخواست معافیت تحصیلی) آقایان) (بند ۳ اطلاعیه با دقت مطالعه گردد)
- ارائه اصل فرم انصراف قطعی یا اخراج دانشجو، در صورت انصراف از تحصیل و تسویه حساب کامل تایید شده از آن دانشگاه(مربوط به بند ۴اطلاعیه)
- اسکن مستندات مربوط به استفاده از سهمیه ستاد شاهد و ایثارگران (اصل مستندات در زمان ثبت نام حضوری به نماینده ستاد شاهد و امور ایثارگان مستقر در محل ثبت نام ارائه گردد)
- اسکن کدرهگیری تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی(بند ۵ اطلاعیه را با دقت مطالعه نمائید) (مدرک در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
- واریز مبلغ شهریه علی الحساب در زمان ثبت نام اینترنتی جهت دانشجویان شهریه پرداز (بند ۶ اطلاعیه مطالعه گردد)
- اسکن سفته های ضمانت ویژه دانشجویان شهریه پرداز رشته های پزشکی و پرستاری (با امضای ضامن و دانشجو)
- تعهد مربوط به دانشجویان شهریه پرداز (بند ۷اطلاعیه مطالعه گردد) (در زمان ثبت نام حضوری به امورتعهدات مراجعه شود)
- تعهد مربوط به دانشجویان با سهمیه افزایش ظرفیت در مقطع دکتری عمومی مصوب شورای سنجش و پذیرش دانشجو(بند ۸اطلاعیه مطالعه گردد) (در زمان ثبت نام حضوری به امورتعهدات مراجعه شود)
- اسکن مدارک دانشجویانی که با سهمیه بهیاری در رشته پرستاری پذیرفته شده اند(بند ۹ اطلاعیه) (اصل مدرک در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد)
ارائه پرینت ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت نام حضوری الزامیست
کلیه مدارک بایستی در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد.
- درخواست صدور معافیت تحصیلی
۳-۱ چنانچه کارت پایان خدمت یا معافیت دارید آن را اسکن نموده و بارگذاری نمائید و در زمان ثبت نام حضوری اصل آن را به همراه داشته باشید در غیراین صورت جهت دریافت معافیت تحصیلی در سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی vazifeh.police.ir ثبت نام نمایید.
مراحل ثبت نام در سامانه
۳-۲مراجعه به پرتال جامع سازمان نظام وظیفه
۱- نام کاربری جهت ورود به سایت: کدملی
کلمه عبور: کد ۵ رقمی سخا که همان کد معافیت دانش آموزی می باشد و می توانند از دفاتر پلیس+ ۱۰ دریافت نمایند و یا گزینه فراموشی رمز را انتخاب نمائید.
۲- پس از وارد شدن، اطلاعات فردی شما در این صفحه نمایش داده می شود.
۳-برای ثبت معافیت دانشجویی می بایست از مسیر وظیفه عمومی—درخواست--- ثبت درخواست وارد صفحه ثبت درخواست شوید و معافیت تحصیلی دانشجوی داخلی را انتخاب و کلید افزودن را بزنید، وارد صفحه مربوطه شوید و سپس مراحل ثبت نام را کامل نمایید. درخواست ثبت شده شما در قسمت فهرست وضعیت های درخواست قابل مشاهده می باشد.
جهت اطلاعات بیشتر از چگونگی مراحل ثبت درخواست معافیت تحصیلی می توانید به سایت مذکور مراجعه و از فایل ویدیویی مربوطه استفاده نمایید.
توجه: دانشجویانی که کارت معافیت (موارد خاص، پزشکی، جانبازی و ... ) یا پایان خدمت دارند، نیازی به تکمیل مراحل فوق نداشته و بایستی تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت خود را درسایت بارگذاری نمایند. لازم بذکر است معافیت تحصیلی دانش آموزی (دوره دبیرستان) به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد.
پرینت درخواست اولیه در زمان ثبت نام حضوری الزامیست.
- انصراف دانشجویان
۱-۴ دانشجویان اخراجی آموزشی و یا دانشجوی انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بایستی اصل فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان را اسکن و بارگذاری نمایند و در زمان ثبت نام حضوری ارائه نمائید. تاریخ انصراف قبل از زمان ثبت نام در دانشگاه جدید باشد.
- درخواست تاییدیه تحصیلی
۱-۵ به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و فرم تقاضای درخواست تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی را تکمیل کرده و پس از پرداخت الکترونیکی هزینه مربوط، سامانه کد پیگیری و تاییدیه درخواست را ارائه میدهد. کد رهگیری را در هنگام ثبت نام اینترنتی در محل مربوط اسکن نمایید. صدور کد رهگیری به منزله ثبت درخواست می باشد و نیاز به حضوردر دفاترپیشخوان نمی باشد. رسید.
ثبت نام مدارک در زمان ثبت نام حضوری ارائه گردد.
راهنمای درخواست تاییدیه تحصیلی متوسطه و پیش دانشگاهی و سوابق
جهت تکمیل اطلاعات فرمها در سامانه مذکور موارد زیر مورد نیاز می باشد:
• اطلاعات کامل هویتی و فارغ التحصیلی (قابل دسترس در گواهینامه پایان تحصیلات و یا دیپلم موقت و یا کارنامه فارغ التحصیلی
- داشتن شماره تلفن همراه فعال متقاضی (پدر یا مادر) جهت دریافت پیامک تاییدیه و پیگیریهای بعدی
- اولین استعلام گیرنده وزارت بهداشت، دومین استعلام گیرنده دانشگاه پذیرفته شده (دانشگاه علوم پزشکی)
- مشخص بودن نام دانشگاه استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی (دانشگاه پذیرفته شده)
- داشتن کارت بانکی معتبر و رمز دوم پرداخت الکترونیکی (هزینه صدور تاییدیه)
پس از انجام مراحل ثبت درخواست شماره پیگیری صادر می شود که به صورت پیامک برای تلفن همراه متقاضی ارسال می شود. متقاضی میتواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه، آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید.
- مدارک دبیرستانی مورد قبول با توجه به نوع نظام آموزشی
لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن، با کدرهگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی مراجعه، تا مسئول سنجش منطقه پس از بررسی و تائید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.
- دانشجویان شهریه پرداز
- مبلغ پیش پرداخت شهریه دانشجویان رشته پزشکی ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
- سفته ضمانت دانشجویان رشته پزشکی به مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
- مبلغ پیش پرداخت شهریه دانشجویان رشته پرستاری ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
- سفته ضمانت دانشجویان رشته پرستاری به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
مبلغ مربوط به شهریه در زمان ثبت نام اینترنتی بصورت پرداخت الکترونیک واریز گردد.
توجه: دانشجویانی که فرزند شهید، آزاده و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر می باشند، جهت برخورداری از امتیاز شهریه، می بایست پس از تایید ستاد شاهد دانشگاه، در زمان ثبت نام حضوری نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند.
۷-تعهد دانشجویان شهریه پرداز
تعهد مربوط به شهریه پردازان رشته پزشکی و پرستاری (لینک تعهد)
پس از دریافت متن تعهد و مطالعه دقیق مفاد آن از لینک مربوط. در زمان ثبت نام حضوری به امور تعهدات مراجعه گردد.
شرایط ضامن (شاغل در یکی از ادارات دولتی یا غیردولتی و یا دارندگان جواز کسب معتبر به شرط احراز تمکن مالی)
- سهمیه افزایش پذیرش دانشجو با تعهد ۱.۵ برابر مدت تحصیل رشته پزشکی
دانشجویان رشته پزشکی که با استفاده از سهمیه ذکر شده پذیرفته شده اند، در زمان ثبت نام حضوری به امورتعهدات مراجعه نمایند.
- پذیرفته شدگان رشته پرستاری با سهمیه بهیاری
- معرفی نامه مبنی بر داشتن ۳ سال خدمت دولتی یا غیردولتی با تایید دفتر پرستاری
- دیپلم بهیاری با تایید آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳
-
اطلاعیه مربوط به امور خوابگاه ها
قابل توجه دانشجویان ورودی ۴۰۳ متقاضی خوابگاه
جهت اسکان در خوابگاه لازم است مدارک زیر را تکمیل نمائید:
- فرم اطلاعات دانشجویان متقاضی خوابگاه را تکمیل نموده و در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمائید. لینک فرم
- فرم تعهد محضری را پرینت گرفت، تکمیل کرده و به یکی از دفاتر اسناد رسمی شهر خود مراجعه نموده و نسبت به تودیع سند اقدام فرمائید. سند مربوط هنگام ثبت نام حضوری ارائه گردد. لینک تعهد محضری
انتخاب واحد نیمسال اول ۱۴۰۳ توسط آموزش دانشکده انجام می شود و نیاز به اقدام خاصی از طرف دانشجو نمی باشد.
شروع کلاسها بلافاصله بعد از ثبت نام حضوری می باشد.
دریافت تاییدیه انتخاب واحد در سامانه هم آوا به آدرس hamava.mubam.ac.ir/CAS از روز سه شنبه مورخ 1403/08/01 امکان پذیر می باشد.
جهت دانلود فایل pdf اطلاعیه ثبت نام دانشگاه علوم پزشکی بم کلیک کنید.
دانلود فرم ها جهت ثبت نام
سایت دانشگاه علوم پزشکی بم: mubam.ac.ir
آدرس سامانه هم آوا: hamava.mubam.ac.ir/CAS
سامانه سمالایو:Samalive.ir
سامانه نظام وظیفه: vazifeh.police.ir
سامانه تاییدیه تحصیلی: www.emt.medu.ir