دانشگاه علوم پزشکی بم
کد : 59320-66893      تاریخ انتشار : ۱۴۰۴ يکشنبه ۲۴ آذر تعداد بازدید : 25

اخبار مدیریت | اقدام جهادی دانشگاه علوم پزشکی بم برای توانمندسازی نوجوانان مناطق کم برخوردار: گامی به سوی علم و ورز...

اقدام جهادی دانشگاه علوم پزشکی بم برای توانمندسازی نوجوانان مناطق کم برخوردار: گامی به سوی علم و ورزش
اقدام جهادی دانشگاه علوم پزشکی بم برای توانمندسازی نوجوانان مناطق کم برخوردار: گامی به سوی علم و ورزش
بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم؛  در راستای تعهدات اجتماعی و اجرای فعالیت‌های جهادی موثر، طرحی نوآورانه را با هدف حمایت از نوجوانان مستعد مناطق کم برخوردار به اجرا درآورد. این اقدام جهادی، که تلفیقی هوشمندانه از ورزش و ترویج علم است، نشان‌دهنده همت  دانشگاه برای ایفای نقش فراتر از یک مرکز صرفاً علمی است.
 
حضور قهرمانان کوچک در رقابت‌های بزرگ
بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی بم با تشکیل یک تیم فوتبال از نوجوانان بااستعداد مناطق کم برخوردار، زمینه حضور این عزیزان را در سری مسابقات ورزشی هفته تربیت بدنی فراهم آورد. این مشارکت ورزشی، علاوه بر ایجاد فرصتی برای بروز توانایی‌های فیزیکی این نوجوانان، حس اعتماد به نفس و کار تیمی را در آنها تقویت کرد.
 
ترغیب به تحصیل: پیوند علم و انگیزه
در گام بعدی این طرح، اعضای تیم فوتبال مذکور به محیط دانشگاه علوم پزشکی بم دعوت شدند تا از نزدیک با فضای علمی و آکادمیک آشنا شوند. هدف اصلی از این نشست، ایجاد انگیزه و ترغیب نوجوانان به تحصیل علم و دانش بود. دانشگاه قصد دارد با حمایت مستمر و نشان دادن چشم‌اندازهای موفقیت در مسیر علم، این قشر از جامعه را به سوی آینده‌ای روشن‌تر سوق دهد.
 
این نشست انگیزشی با حضور و سخنرانی آقای دکتر نجفی، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم، مسئول اداره تربیت بدنی و همکاران اداره جلب مشارکتهای اجتماعی و امور خیرین دانشگاه  برگزار شد.مشاور رییس دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور نوجوانان، بر اهمیت آموزش در کنار مهارت‌های ورزشی تأکید کرده و حمایت همه‌جانبه دانشگاه از اینگونه فعالیت‌های جهادی را اعلام داشتند.
 
این ابتکار دانشگاه علوم پزشکی بم با هماهنگی با اقای غلامرضاآموزگار سرپرست تیم مذکور و زحمات اداره جلب مشارکتهای اجتماعی  و اداره تربیت بدنی دانشگاه ، نمونه‌ای موفق از اقدام جهادی در جهت عدالت آموزشی و توانمندسازی اجتماعی است و انتظار می‌رود این الگو به گسترش فعالیت‌های مشابه در سطح جامعه دانشگاهی کشور منجر شود.