به گزارش وبدا بم؛ ظهر روز ۱۲ خرداد۱۴۰۵ در نشست وبیناری دکتر علی رادفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ومعاونین وجمعی از مدیران با مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اهمیت اجرای برنامه پزشکی خانواده و استقرار مؤثر نظام ارجاع بهعنوان یکی از راهبردهای اساسی ارتقای نظام سلامت تأکید شد
در ادامه این نشست، اجرای برنامه پزشکی خانواده و استقرار مؤثر نظام ارجاع بهعنوان یکی از مهمترین سیاستهای نظام سلامت کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تحقق این برنامه در راستای ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش رضایتمندی مردم تأکید کردند.
همچنین این نشست به بررسی راهکارهای توسعه خدمات سلامت، افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی و تقویت نقش پزشک خانواده در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداختند.
در ادامه، بر لزوم هماهنگی و همکاری تمامی بخشهای مرتبط برای اجرای هرچه بهتر برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع تأکید و نقش این برنامه در مدیریت بهینه منابع، ارتقای شاخصهای سلامت و تسهیل دسترسی مردم به خدمات تخصصی تبیین شد.
این نشست با هدف تبادل نظر، بررسی چالشها و ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه توسعه برنامه پزشکی خانواده و استقرار نظام ارجاع در سطح کشور برگزار شد.